پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شاسی بلند آفرودی تانک ۳۰۰

فروش چشمگیر فروش شاسی بلند آفرودی تانک ۳۰۰ در بازارهای جهانی!

آمار فروش شاسی بلند آفرودی تانک ۳۰۰ در بازارهای جهانی حاکی از موفقیت قابل توجه این خودرو چینی و قرار گرفتن آن در فهرست پرفروش‌ترین خودروهاست.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۱۰ تیر ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

شاسی‌بلند آفرودی تانک ۳۰۰ از شرکت گریت وال از زمان عرضه در سال ۲۰۲۱ تا امروز آمار، فروش قابل توجهی داشته و توانسته همواره جایگاه خود را در فهرست پرفروش‌ترین خودروهای جهان بهبود دهد. البته آمار فروش این خودرو در اواسط سال ۲۰۲۳ نسبتا افت کرده، ولی همچنان تانک ۳۰۰ یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در دسته خود برای خریداران محسوب می‌شود.

در اوایل سال جاری، شاسی بلند چینی تانک ۳۰۰ به ایران وارد شد. این خودرو آفرودی چینی از شرکت گریت وال، از زمان اولین عرضه در سال ۲۰۲۱ تا اواسط سال ۲۰۲۳ به‌عنوان یک محصول موفق در دسته خود ظاهر شده و همواره آمار فروشی صعودی ثبت کرده است.

بر اساس آمارهای رسمی، تانک ۳۰۰ در سال ۲۰۲۱ با فروش ۸۴.۵۸۸ دستگاه به رده هفتاد و دوم پرفروش‌ترین خودروهای جهان رسید. روند رو به رشد فروش این خودرو در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه پیدا کرد و تانک ۳۰۰ با فروش ۱۰۱.۸۷۳ دستگاه به رتبه ۶۰ این فهرست رسید که حاکی از رشد فروش ۲۰ درصدی آن بود.

در سال ۲۰۲۳ نیز اگرچه فروش این خودرو روندی نسبتا پرنوسان داشت، اما در سه ماهه نخست به اوج رسید و در مارس ۲۰۲۳ دقیقا ۹۸۶۷ نسخه از تانک ۳۰۰ به فروش رفت تا شاسی بلند مورد بحث به رده هفدهم فهرست پرفروش ترین خودروهای جهان برسد. در جدول زیر، آمار فروش شاسی بلند تانک ۳۰۰ از زمان عرضه این خودرو تا مارس ۲۰۲۴ را می‌بینید:

بازه زمانی تعداد فروش رتبه جهانی فروش
جمع کل ۲۰۲۱ ۸۴,۵۸۸ ۷۲
جمع کل ۲۰۲۲ ۱۰۱,۸۷۳ ۶۰
ژانویه ۲۰۲۳ ۴,۵۶۶ ۴۹
فوریه ۲۰۲۳ ۵,۱۵۶ ۳۹
مارس ۲۰۲۳ ۹,۸۶۷ ۱۷
آوریل ۲۰۲۳ ۸,۵۹۵ ۲۵
مه ۲۰۲۳ ۸,۰۰۵ ۲۸
ژوئن ۲۰۲۳ ۹,۸۸۳ ۲۸
ژوئیه ۲۰۲۳ ۷,۶۱۰ ۳۵
آگوست ۲۰۲۳ ۸,۵۵۸ ۳۶
سپتامبر ۲۰۲۳ ۱۰,۲۰۰ ۲۷
اکتبر ۲۰۲۳ ۸,۶۴۵ ۳۴
نوامبر ۲۰۲۳ ۶,۱۶۶ ۴۸
دسامبر ۲۰۲۳ ۵,۶۷۰ ۵۷
جمع کل ۲۰۲۳ ۹۲,۹۲۱ ۷۸
ژانویه ۲۰۲۴ ۷,۳۵۶ ۴۷
فوریه ۲۰۲۴ ۳,۴۵۸ ۴۷
مارس ۲۰۲۴ ۵,۶۱۶ ۴۳

مشخصات فنی تانک ۳۰۰

در اینجا مروری بر مشخصات فنی و امکانات تانک ۳۰۰، بی‌مناسبت به‌نظر نمی‌رسد. این شاسی بلند آفرودی در واقع تا حد زیادی به‌دلیل همین مشخصات قابل توجه و امکانات مناسب توانسته در بازار خودروهای دو دیفرانسیل موفق ظاهر شود.

از نظر ابعاد، تانک 300 با 4760 میلی‌متر طول، 1930 میلی‌متر عرض و 1903 میلی‌متر ارتفاع، در شمار شاسی بلندهای سایز متوسط جای می‌گیرد. در بحث فنی، تانک 300 از یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ GDi برخوردار است که قدرت 227 اسب بخار را در 5500 دور در دقیقه ارائه می‌کند. گشتاور این پیشرانه نیز در بازه 1800 تا 3600 دور در دقیقه به 387 نیوتن‌متر می‌رسد.

یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متعلق به شرکت سرشناس ZF موظف به انتقال نیروی تولید شده توسط پیشرانه به چهار چرخ خودرو است. همچنین سیستم انتقال قدرت این شاسی بلند چینی از نوع دو دیفرانسیل مجهز به قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب است که منجر به بهبود توانایی‌های آفرودی تانک 300 می‌شود.

شتاب صفر تا صد خودرو، ۹.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مصرف سوخت تانک ۳۰۰ در حالت ترکیبی برابر با ۹.۹ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش اعلام شده و باک آن نیز گنجایش ۷۵ لیتر سوخت دارد.

سیستم تعلیق تانک ۳۰۰ در جلو از نوع دوبل جناقی و در عقب از نوع مولتی‌لینک است. از طرفی این خودرو از قابلیت‌های آفرودی خوبی برخوردار است. زاویه ورود ۳۶.۳ درجه و زاویه خروج ۳۷.۲ درجه با توانایی حرکت در آب تا عمق ۹۰۰ میلی‌متر از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها و توانایی‌هایی این شاسی بلند آفرودی هستند.

در بحث امکانات رفاهی و ایمنی، تانک ۳۰۰ از تجهیزات مدرنی از جمله کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم حرکت بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه و کیسه‌های هوای متعدد برخوردار است. در داخل کابین خودرو نیز یک نمایشگر لمسی با ابعاد ۱۲.۳ اینچ برای دسترسی به سیستم مالتی‌مدیا و یک کلاستر دیجیتالی در بخش پشت فرمان قرار گرفته‌ است. صندلی‌های جلو این خودرو چینی نیز از قابلیت تنظیم برقی، گرم کن و ماساژور برخوردار هستند.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی