پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیسان قشقایی با نامی خودرو به ایران بازگشت

نیسان قشقایی، کراس اوور جدید نیسان است که توسط نامی خودرو پیشرو به کشور وارد شده است.

javankhodro
پنجشنبه - ۷ تیر ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

قشقایی نامی ایرانی، برگرفته از ایل‌های بختیاری است که نیسان آن را برای یکی از کراس اوور های خود انتخاب کرده بود. نسل اول آن حدود ۱۳ سال قبل به ایران آمد و به دلیل تیراژ پایین، چندان بازار گرمی را تجربه نکرد.

اما حالا بعد از غیبت طولانی، نسل جدید آن توسط نامی خودرو پیشرو به ایران وارد شده و‌ به زودی در سامانه خودروهای وارداتی عرضه خواهد شد.

نیسان قشقایی

این کراس اوور یک‌ موتور ۲ لیتری GDI تنفس طبیعی دارد که قادر است ۱۳۹ اسب بخار و ۱۸۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند و از طریق یک گیربکس هوشمند CVT ایکس ترونیک به محورهای جلو منتقل کند.

طراحی ظاهری آن در نمای جلو بسیار شبیه ایکس تریل مدل ۲۰۱۸ است، اما در نمای عقب طراحی اسپرت و منحصر به فرد خود را دارد. قشقایی از لحاظ ابعاد در سگمنت کیا اسپرتیج و هیوندای توسان رده بندی می‌شود.

نیسان قشقایی

این خودرو آپشن‌های عجیب غریب ندارد، اما کیفیت شاخصه اول آن است که البته از نام نیسان باید این توقع را هم‌ داشت. یکی از آپشن های جالب قشقایی، ترمز موتور آن است.

سیستم ترمز ABD و EBD، ترمز پارک کمکی، سیستم کنترل کمکی حرکت در سربالایی و جلوگیری از حرکت رو به عقب (HAC)، کمربند ایزوفیکس و استارت دکمه‌ای، از اهم تجهیزات این خودرو است. ضمن اینکه قشقایی از ۵ستاره ایمنی ENCAP و ANCAP بهره می‌برد که همین موضوع خیال خریداران نگران را راحت‌تر می‌کند.

نیسان قشقایی

قشقایی مصرف سوخت اعلامی ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش دارد و شتاب صفر تا صد آن ۱۱ ثانیه اعلام شده است.

نیسان قشقایی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی