پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

فروش امتیاز خودروهای وارداتی توسط ثبت نام کنندگان!

شیوه جدید کسب درآمد در بازار خودرو ایران هم مشخص شد؛ فروش امتیاز خودروهای وارداتی توسط ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه فروش!

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۶ تیر ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

بعد از لغو قرعه‌کشی توسط خودروسازان داخلی که زمینه‌ساز دلالی در بازار خودرو کشور شده بود، بهار سال ۱۴۰۱ سامانه یکپارچه فروش راه‌اندازی شد؛ سامانه‌ای که فروش محصولات تولید داخل و وارداتی از طریق کانال رسمی را ممکن می‌کرد و تا به امروز مشغول به کار است. با وجود این، ثبت نام کنندگان در این سامانه هم اقدام به فروش حواله خودروهای خود می‌کردند و آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که طی چند وقت اخیر افرادی که در بخش خودروهای وارداتی سامانه ثبت نام کرده بودند، امتیاز خود را با قیمت‌هایی تعجب‌آور به فروش می‌رسانند.

بررسی پلتفرم‌های ثبت آگهی آنلاین نظیر دیوار نشان می‌دهد که ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه برای فروش امتیاز خود آگهی ثبت می‌کنند.

همچنین همان‌طور که انتظار می‌رود، قیمت‌های تعیین شده برای این امتیاز هم باعث تعجب است؛ در موارد متعدد می‌توان قیمت ۶۰۰ میلیون تومانی و حتی نزدیک به ۱ میلیارد تومان را مشاهده کرد. حتی در موردی دیده شده است که این امتیاز با خودرو شخصی معاوضه می‌شود!

فروش امتیاز خودروهای وارداتی

این‌که عده‌ای در بازار خودرو کشور از این روش‌های غیرمتعارف برای کسب درآمد استفاده کنند موضوع تازه‌ای نیست. مدت‌ها است که خرید و فروش حواله ماشین‌های داخلی و وارداتیِ سامانه یکپارچه علی‌رغم این‌که برخی از قوانین را نقض می‌کند و هیچ تضمینی هم ندارد، در جریان است. فقط با یک جستجوی ساده در پلتفرم‌های ثبت آگاهی می‌توانید با سیلی از آگهی‌های این‌چنینی مواجه شوید که قیمت‌های مشخص شده برای آن‌ها احتمالاً شما را به تعجب وا می‌دارد.

حتی اردیبهشت ماه گذشته با شروع فروش خودروهای برقی وارداتی در سامانه یکپارچه، به سرعت حواله این خودروها به فروش گذاشته شد. خودروهایی که هنوز در مراحل اولیه عرضه به بازار به سر می‌بردند و صرفاً برای ثبت سفارش به این سامانه اضافه شده بودند، با قیمت میلیاردی برای فروش قرار گرفتند. به‌عنوان مثال، برای حواله نسخه برقی کراس اوور هوندا وزل معین خودرو با قیمت ۹۰۰ میلیون تومانی آگهی ثبت شده بود.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی